Společenská odpovědnost nemusí být jen pro velké korporace. I malý podnikatel může být prospěšný. Názor, že smyslem existence firem je vydělávat peníze majitelům a akcionářům, se zdá být zcela samozřejmý. Kupodivu je však dost nový. Ještě před padesáti lety by ve vyspělých zemích rozhodně nepřevládal.
Po dlouhou dobu se za hlavní účel existence firmy pokládalo stabilně přispívat k dobrému fungování celé společnosti, udržovat v rovnováze zájmy zákazníků, zaměstnanců, majitelů a širšího okolí včetně životního prostředí. To, čemu se dnes říká CSR — Corporate Social Responsibility — není módní novinka, ale návrat ke kořenům.
Podnikatelé minulých generací nám zanechali architektonické památky, založili a financovali významné školy a kulturní instituce. Víte, po kom se jmenuje Jedličkův ústav? Strakova akademie? Kdo založil dnešní AV ČR? — A co přidají dnešní firmy? Počítají se věci velké i malé, z těch i oněch se skládá svět. Každý může něco změnit k lepšímu.