Řada sociálních podniků uplatňuje odpovědné chování jako standardní součást řídících procesů. Odpovědné chování je jim zcela přirozené a vlastní. Působí v daném regionu, zajímají je otázky a témata týkající se jejich nejbližšího okolí.
Ke společenské odpovědnosti je vedou většinou silné etické a osobní hodnoty majitelů či zakladatelů. Za každým podnikem stojí zajímavý příběh, který může být inspirací a příkladem ostatním.
Cenu za společenskou odpovědnost vyhlašuje Rada kvality ČR. Oceňuje malé a střední podnikatele i rodinné firmy, kterým je odpovědné podnikání naprosto přirozené. Jejich odpovědné chování pozitivně ovlivňuje ostatní organizace, ale i společnost. Inspiruje média, aby se nezabývala společenskou odpovědností jen velkých firem, ale prostor dávala i silným příběhům ze světa odpovědného podnikání těch menších, mnohdy rodinných firem či sociálních podniků.