Cena Via Bona – Dobrá firma ve svém okolí spojuje byznys s dobročinností. Vyzdvihuje inspirativní příběhy podnikatelů, malých a středních firem, které ve spolupráci s místní komunitou mění své okolí k lepšímu. Dobré firmy pomáhají promyšleně, odpovědně, v dlouhodobém horizontu a v místě, kde působí. Kromě finančního dárcovství je pro ně důležitá i nefinanční podpora, například zapojování zaměstnanců, sdílení zkušeností, aj.
Mezi nominovanými jsou každoročně mecenáši, studenti, zástupci firem i dobrovolníci, jednotlivci, páry, i kolektivy. Jsou to lidé, kteří nezištně pomáhají konkrétním jedincům a místům, podporují různá veřejně prospěšná témata v oblastech jako jsou místní rozvoj, ekologie, vzdělávání, kultura, zdraví, sociální péče, lidská práva, humanitární a rozvojová pomoc, apod. Jejich příběhy jsou inspirací a důkazem, že filantropem může být každý z nás, bez ohledu na věk a společenské postavení.